Przedszkole realizuje program wychowania przedszkolnego ” ABC. XXI wieku”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, który jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego zatwierdzoną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej (Dz. U. Nr 2/2000 – Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 1999 r.).

W proponowanym programie następuje odejście od podziału treści programowych na poszczególne grupy wiekowe. Wprowadzono poziomy o wzrastającym stopniu trudności. Treści wychowania i kształcenia zostały skupione wokół wydzielonych obszarów edukacyjnych. W każdym obszarze edukacyjnym wyodrębniono zagadnienia szczegółowe, w których wydzielono (najczęściej) cztery poziomy działań na zasadzie narastania trudności. Stworzenie poziomów pozwala nauczycielowi na swobodne poruszanie się w ich obrębie, daje możliwość wyboru materiału i dostosowanie go do predyspozycji grupy, z którą aktualnie pracuje. Program daje nauczycielom pewną swobodę działań, nie ogranicza ich inwencji i nie pozbawia możliwości wyboru.

Wydzielono obszary edukacyjne:
Obszar edukacji społeczno-moralnej
– Obszar edukacji zdrowotnej
– Obszar edukacji ruchowej
– Obszar edukacji przyrodniczej
– Obszar edukacji w zakresie mowy i myśleni
– Obszar edukacji w zakresie przygotowania do pisania i czytania
– Obszar edukacji matematycznej
– Obszar edukacji kulturowo-estetycznej
– Obszar edukacji muzycznej
– Obszar edukacji technicznej
– Obszar edukacji komunikacyjnej

Zajęcia dodatkowe:

Język angielski
Nauka języka angielskiego dla początkujących i dla dzieci kontynuujących kurs. Zajęcia w formie gier i zabaw językowych. Dzieci podczas zabaw z lektorem uczą się również wierszyków i piosenek.

Rytmika
Nauka piosenek, zabawy przy muzyce, interpretacja ruchowa piosenek, pląsy, ćwiczenia słuchowe, ruchowe, rytmiczne, gra na instrumentach perkusyjnych, nauka tańców.

Gimnastyka korekcyjna
Ćwiczenia korygujące skrzywienia kręgosłupa, koślawość i szpotawość kolan, płaskostopie, wady postawy. Rozwijanie sprawności fizycznej. Przeciwdziałanie utrwalaniu i pogłębianiu wad postawy, wyrównywanie niedoboru ruchu dzieci i zaburzeń w rozwoju motorycznym. Podnoszenie sprawności i wydolności. Wszystkie ćwiczenia w formie zabaw przy muzyce oraz do wierszyków. Wykorzystywana również metoda „tańczących stóp” są to tańce i zabawy kształtujące prawidłową postawę oraz zapobiegające płaskostopiu u dzieci.

Religia (za zgodą rodziców)
Zajęcia przybliżające dzieciom treści religijne (prowadzone w formie zabaw przez katechetę).

Konsultacje z logopedą
Usuwanie lub wyrównywanie opóźnień rozwoju i zaburzeń mowy. Ćwiczenia indywidualne usprawniające narządy mowy, aparat oddechowy, korygujące wady wymowy. Ćwiczenia słuchu fonematycznego.

Zajęcia plastyczne

Wycieczki krajoznawcze i przyrodnicze