6:30 – 8:00 Schodzenie się dzieci -przyzwyczajanie do powitania z pracownikami przedszkola na zasadzie naśladownictwa dorosłych, indywidualne rozmowy z rodzicami na temat przebiegu procesu adaptacji ich dzieci. Zabawy indywidualne, zachęcanie do zabawy z innymi. Dla dzieci chętnych organizowanie krótkich zabaw przez nauczyciela – zabawy ze śpiewem, naśladowcze, itp.
8:00 – 8:30 Zabawa ruchowa o zróżnicowanej dominującej formie ruchu. Przyzwyczajanie do stosowania czynności higienicznych przed posiłkiem – mycie rąk przy pomocy dorosłych w razie potrzeby
8:30 – 9:00 Śniadanie
09:00 – 10:00 3-latki – zabawy spontaniczne indywidualne, dzieci chętne – kilkuminutowy udział w zabawach organizowanych przez nauczycielkę: zabawy ruchowe ze śpiewem, słuchanie piosenek śpiewanych przez nauczycielkę, recytacji, ilustrowanych treści literackich, pląsy przy muzyce, prace plastyczno – konstrukcyjne, itp.
09:00 – 10:00 4-latki – ok. 15 min aktywność intelektualna, plastyczno – konstrukcyjna, językowa, artystyczna organizowana przez nauczyciela w formie zajęć dydaktycznych, sytuacji edukacyjnych, wycieczek, itp. na miarę możliwości tej grupy wiekowej. W dalszej części zabawy spontaniczne wg pomysłów dzieci indywidualne oraz w małych zespołach
10:00 – 10:20 Kontynuowanie zabaw dzieci, udział w zajęciach rytmicznych wg harmonogramu dla poszczególnych grup
10:00 – 10:20 Pierwsze danie obiadowe – zupa
10:30 – 11:15 Zabawy na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka w części organizowane przez nauczyciela, zwracanie uwagi na charakterystyczne zjawiska w przyrodzie, otoczeniu w trakcie spacerów, przechadzek po najbliższym otoczeniu.
11:20 – 11:30 Przygotowanie do drugiej części obiadu – czynności samoobsługowe w łazience samodzielne oraz z pomocą personelu w grupie
11:30 – 11:45 Drugie danie obiadowe
12:00 – 14:00 Odpoczynek dzieci w atmosferze muzyki relaksacyjnej, bajeczek, itp.
14:00 – 14:15 Podwieczorek poprzedzony czynnościami higienicznymi oraz zabawą ruchową
14:15 – 17:00 Swobodne zabawy dzieci w sali, włączanie do zabaw organizowanych przez nauczycielkę. Korzystanie z wyposażenia kącików zabawowych – przyzwyczajanie do czynności porządkowych po skończonej zabawie. Kontakty indywidualne z rodzicami. Zabawy na placu przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci.