6:30
– 8:00 |
Schodzenie się dzieci
-przyzwyczajanie do powitania z pracownikami przedszkola na zasadzie
naśladownictwa dorosłych, indywidualne rozmowy z rodzicami na temat przebiegu
procesu adaptacji ich dzieci. Zabawy indywidualne, zachęcanie do zabawy z
innymi. Dla dzieci chętnych organizowanie krótkich zabaw przez nauczyciela –
zabawy ze śpiewem, naśladowcze, itp. |
8:00
– 8:30 |
Zabawa
ruchowa o zróżnicowanej dominującej formie ruchu. Przyzwyczajanie do
stosowania czynności higienicznych przed posiłkiem – mycie rąk przy pomocy
dorosłych w razie potrzeby |
8:30
– 9:00 |
Śniadanie |
09:00
– 10:00 |
3-latki
– zabawy spontaniczne indywidualne, dzieci chętne – kilkuminutowy udział w
zabawach organizowanych przez nauczycielkę: zabawy ruchowe ze śpiewem,
słuchanie piosenek śpiewanych przez nauczycielkę, recytacji, ilustrowanych
treści literackich, pląsy przy muzyce, prace plastyczno – konstrukcyjne, itp. |
09:00
– 10:00 |
4-latki
– ok. 15 min aktywność intelektualna, plastyczno – konstrukcyjna, językowa,
artystyczna organizowana przez nauczyciela w formie zajęć dydaktycznych,
sytuacji edukacyjnych, wycieczek, itp. na miarę możliwości tej grupy
wiekowej. W dalszej części zabawy spontaniczne wg pomysłów dzieci
indywidualne oraz w małych zespołach |
10:00
– 10:20 |
Kontynuowanie
zabaw dzieci, udział w zajęciach rytmicznych wg harmonogramu dla
poszczególnych grup |
10:00
– 10:20 |
Pierwsze
danie obiadowe – zupa |
10:30
– 11:15 |
Zabawy
na placu przedszkolnym zgodne z wyborem dziecka w części organizowane przez
nauczyciela, zwracanie uwagi na charakterystyczne zjawiska w przyrodzie,
otoczeniu w trakcie spacerów, przechadzek po najbliższym otoczeniu. |
11:20
– 11:30 |
Przygotowanie
do drugiej części obiadu – czynności samoobsługowe w łazience samodzielne
oraz z pomocą personelu w grupie |
11:30
– 11:45 |
Drugie
danie obiadowe |
12:00
– 14:00 |
Odpoczynek
dzieci w atmosferze muzyki relaksacyjnej, bajeczek, itp. |
14:00
– 14:15 |
Podwieczorek
poprzedzony czynnościami higienicznymi oraz zabawą ruchową |
14:15
– 17:00 |
Swobodne
zabawy dzieci w sali, włączanie do zabaw organizowanych przez nauczycielkę.
Korzystanie z wyposażenia kącików zabawowych – przyzwyczajanie do czynności
porządkowych po skończonej zabawie. Kontakty indywidualne z rodzicami. Zabawy
na placu przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci. |
|
|